Tuesday, October 20, 2009

Popia basah n popia goreng




Memang suka sangat dengan popia basah. Sebelum datang ke bumi Qatar ni memang tak pernah buat sendiri. Beli jer. Dah teringin sangat nak makan, that day call Along(not Ah Long) tanya macamana nak buat dari inti hinggalah ke kulitnya. Coz Along ni memang catering masak memasak. Kalau bab2 kuih ni memang tererlah. Yang bestnya popia basah ni aku sorang jer yg suka makan, anak2 prefer popia goreng including cik abang aku. Balik Pee Dee yg baru lepas aritu, aku buatlah byk2 coz senang sikit kalau tetamu datang kebetulan ada majlis kahwin so bolehlah hidangkan pada orang dtg menolong. Mak aku cakap, ada orang bgtau yg popia tu sedap...ehem..ehem...tersedak cik abg aku kalau dia baca entry ni...heheheh....Tapi gmbr popia basah lupalah nak snap...nnti letak...Trylah buat.



No comments:

Post a Comment