Tuesday, October 20, 2009

Karipap (Curry Puff)



Ini yang paling tak sangka sekali. Coz sebelum ni memang aku rasa susah sangat nak buat karipap. Kadang2 rapuh. Rupa2nya memang senang sangat nak buat karipap. Itupun pergi blaja dgn Yati Rizal masa mula2 baru sampai dekat Qatar ni. Zana pun join sekali. Kalau inti tu memanglah tak kisah nak pakai resipi yg mana, just kulit karipap ni kena faham n tahu betul2. Sampai sekarang aku boleh dikatakan oklah kalau buat karipap. Apatah lagi masa balik Pee Dee adik kahwin bulan 7 yg baru lepas ni, mak aku suruh buat. Kelakar betul. Yang tak syok nyer bila dh buat banyak2, susah ckit nak ambil masa nak goreng so aku decide goreng sikit separuh masak then baru letak dlm fridge...Itu yg aku buat sampai sekarang...Simple jer resipi Yati ni, lets check it out.



No comments:

Post a Comment