Tuesday, October 20, 2009

Pau goreng






Lama tak buat kuih ni. Busylah konon. Kuih ni memang favourite anak2 ku. Suka sangat2. Tapi kuih ni separa masak coz nak letak dlm fridge. Nak makan boleh goreng bila-bila. Entah macamana aku ni terdatang mood nak buat kuih ni kebetulan inti kacang merah ada lagi so aku pun mulalah menguli. Kuih ni senang jer buat just aku jer ada vitamin M yg banyak kadang2 n terganggu dgn routine as a crafter n tailor...ahaks...Entah macamana sedang isi kuih pau ni, tengok2 inti habis dah tapi adunan banyak lagi so with pleasure aku pun buatlah inti kelapa. Kebetulan kelapa parut yang Zana bagi aritu ada sepaket so aku pun mula dengan aktiviti yg sepatutnya. Lama jugalah nak tunggu inti kelapa tu kering so aku spend time with my routine as usual. Pau goreng ni aku ambil kelas dengan Kak Gayah yang memang tokey kek n roti n kuih.

Inti kacang ambil dengan K.zi Amir n inti kelapa minta dengan mak Pee Dee. Yelah sebelum ni mana pernah buat. Bonus untuk yang buat pau goreng coz adunannya boleh juga untuk buat mini pizza (my favourite), donut, roti paung(org Trg) n burger Msia.



No comments:

Post a Comment